بهترین روش های شست و شوی لباس های پنبه ای

1

پنبه یکی از پرکاربردترین منسوجات موجود در دنیا است و شما  می ‌توانید آن را  تقریبا در هر چیزی پیدا کنید، از تی‌شرت و جوراب گرفته تا وسایل خانگی که با آن ها سر و کار دارید. با وجود تعداد زیادی پنبه در دنیای اطرافمان این مهم است که درباره بهترین روش های شست و […]

آنچه می‌خوانید

پنبه یکی از پرکاربردترین منسوجات موجود در دنیا است و شما  می ‌توانید آن را  تقریبا در هر چیزی پیدا کنید، از تی‌شرت و جوراب گرفته تا وسایل خانگی که با آن ها سر و کار دارید. با وجود تعداد زیادی پنبه در دنیای اطرافمان این مهم است که درباره بهترین روش های شست و شوی لباس های پنبه ای بیشتر بدانید. در این مقاله از مجله امشاسپند قصد داریم به بررسی این موضوع و اطلاعات مربوط به آن بپردازیم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا می شود لباس های پنبه ای را با خشک کن لباسشویی خشک کنیم؟

شما می توانید از خشک کن خود برای خشک کردن لباس های پنبه ای استفاده کنید، اما باید لباس ها را تا زمانی که هنوز مرطوب هستند بیرون بیاورید. از تنظیم فشار کم یا دائمی استفاده کنید، زیرا گرمای بیش از حد باعث آب رفتن لباس های پنبه ای می شود و همچنین هنگامی که بیش از حد آن را خشک کنید به راحتی چروک می شود.

هر چه جنس لباس پنبه ای شما کلفت تر باشد، می‌توانید حرارت و زمان بیشتری به آن برای خشک شدن بدهید. حوله‌ها می‌توانند مدت بیشتری در خشک کن بمانند.

برای لباس های نخی سبک مانند تی شرت یا جوراب، می توانید آنها را بدون دردسر از بند آویزان کنید.

همچنین حواستان به جایی که لباس ها را خشک می کنید باشد. پنبه سفید می تواند بدون مشکل در زیر نور خورشید خشک شود. با این حال، اشعه ماوراء بنفش فقط برای پوست شما مضر نیست، بلکه می تواند رنگ پارچه های نخی شما را نیز کمرنگ تر کند. لباس های پنبه ای رنگی را در داخل یا در سایه آویزان کنید، حتی اگر خشک شدن آن بیشتر طول بکشد. این روش به ماندگاری بیشتر لباس کمک می کند.

با چه دمایی بهتر است لباس های پنبه ای را بشوییم؟

باید لباس های پنبه ای را در آب ولرم یا سرد بشویید. آب سرد به روشن ماندن رنگ ها کمک می کند و از جمع شدن و آب رفتن پارچه جلوگیری می کند. آب گرم لباس های پنبه ای شما را به سرعت خشک کن گرم کوچک نمی کند، اما رنگ آن ها را محو می کند و طول عمر لباس را کوتاه می کند.

با این حال، آب گرم ایده خوبی برای لباس های بسیار کثیف است، به ویژه آنهایی که ممکن است حامل میکروب یا باکتری باشند. آب داغ به از بین بردن میکروب ها و شستشوی آنها از روی پارچه کمک می کند. این روش به ویژه برای مواردی مانند حوله آشپزخانه یا حوله حمام مهم است. عاری از میکروب نگه داشتن این اقلام بسیار مهم است، به خصوص اگر فردی در خانواده شما بیمار باشد یا در خطر بیماری باشد.

در نهایت، اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید، درجه حرارت کمتر از سرعت چرخش اهمیت دارد. برچسب های روی لباس را با دقت بخوانید تا سرعت بتوانید مناسب هر لباس را پیدا کنید. به عنوان یک قاعده کلی، پارچه‌های نازک‌تر و اقلام پنبه ای شلوغ باید سرعت چرخش ملایم‌تری نسبت به اقلام سنگین داشته باشند.

آیا پارچه های پنبه ای در شست و شو جمع می شوند؟

لباس های پنبه ای می تواند در شستشو جمع شوند، اما احتمال جمع شدن آن در خشک کن بیشتر است. گرما دلیل اصلی جمع شدن پنبه است و آب داغ ممکن است پارچه را کمی منقبض کند، اما می‌توانید تا زمانی که لباس ها هنوز مرطوب هستند آن ها را از خشک کن در بیاورید.

دلیل جمع شدن پنبه به دلیل کشش نخ ها است. در طول فرآیند تولید، الیاف پنبه از اندازه طبیعی خود خارج می شوند و وقتی پنبه را می‌شوید، آب را جذب می‌کند که الیاف را منبسط کرده و کشش را مقداری کاهش می‌دهد.

همانطور که آب از پارچه تبخیر می شود، کشش مورد نظر لباس برمی گردد و لباس اندازه مورد نظر خود را حفظ می کند. به همین دلیل است که توصیه می شود لباس های پنبه ای را در حالی که هنوز مرطوب هستند از خشک کن در بیاوردی و آویزان کنید.

چگونه لباس های پنبه ای را بدون کوچک شدن بشوییم؟

لباس های پنبه ای را می توانید بدون آسیب رساندن به آن  ها و کوچک شدن بشویید. چه بخواهید از ماشین لباسشویی استفاده کنید و یا چه بخواهید آن ها را با دست بشویید. دو تا از بهترین روش های شست و شوی لباس های پنبه ای عبارتند از:

ماشین لباسشویی

قبل از اینکه لباس های پنبه ای تان را داخل ماشین لباسشویی بیندازید، باید به طور جداگانه لک های روی آن را بشویید و کمرنگ کنید.

در مرحله بعدی باید مایع لباسشویی را انتخاب کنید که برای لباس شما مناسب باشد. اکثر شوینده های لباسشویی روی پنبه به خوبی کار می کنند. اگر لباس های کثیفی دارید متقابلا باید برای تمیز شدن آن ها یک شوینده با کارایی بالا در نظر بگیرید. برای پارچه های ظریف یا پارچه های با رنگ روشن، از شستشوی ملایم استفاده کنید تا از بین رفتن رنگ آن ها و آسیب های احتمالی جلوگیری کنید. با این حال، دمای آب و سرعت چرخش لباسشویی از نوع شوینده مهم تر است. از آب سرد برای رنگ های روشن و لباس های ظریف و از آب ولرم یا خنک برای هر چیز دیگری استفاده کنید. فقط برای وسایل بسیار کثیف یا وسایل کاربردی مانند حوله ها و پارچه های ضخیم از آب گرم استفاده کنید.

شستن با دست

اگر ترجیح می دهید لباس های پنبه ای خود را با دست بشویید، در درجه اول به یک سینک یا لگن بزرگ نیاز دارید که بتوانید لباس خود را تا آخر در آن فرو ببرید. لگن را با آب ولرم یا خنک و مایع لباسشویی مورد نظر خود پر کنید، سپس لباس را زیر آب ببرید.

لباس ها را به آرامی هم بزنید و در لگن بچرخانید و سپس بگذارید خیس بخورند.  در قسمت دستورالعمل مایع های لباسشویی معمولا نوشته است که هر نوع لباسی قبل از تخلیه آب و آبکشی لباس، چه مدت زمانی لازم است خیسانده شود. پس از آبکشی لباس های پنبه ای آب اضافی آن ها را با دست بگیرید و لباس‌هایتان را آویزان کنید تا خشک شوند.

لباس های پنبه ای شما می‌توانند تقریباً روشی را بدون آسیب رساندن تحمل کنند. به یاد داشته باشید که هر چه ملایم تر  با لباس هایتان رفتار کنید، آن ها ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

آیا می شود لباس های پنبه ای را اتو کرد؟

لباسی که از پنبه ساخته شده است مستعد چروک شدن است، به خصوص اگر آن را با ماشین لباسشویی خشک کنید. خوشبختانه اتو کردن لباس های پنبه ای مشکلی ندارد.

هنگام اتو کردن لباس‌های نخی، به‌ ویژه لباس های سفید، از درجه حرارت کم تا متوسط ​​استفاده کنید. برای بهترین نتیجه، قبل از اینکه لباس را اتو کنید، آن را به سمت بیرون بچرخانید تا اگر بخاطر بی احتیاطی لکه ای روی آن افتاد مشخص نباشد.

 

کلام پایانی

تنها عنصر متمایز کننده هر فروشگاه آنلاین پوشاک، کیفیت لباس هایی است که به دست مشتریان خود می رساند. ما در فروشگاه آنلاین امشاسپند با تمرکز بر روی بالا بردن کیفیت پوشاک همراه با مناسب ترین قیمت سعی می کنیم تجربه خریدی مقرون به صرفه و اقتصادی را برای شما مشتریان عزیز رقم بزنیم. همچنین شما می توانید اغلب ترند های هر فصل را از فروشگاه ما با اطمینان خاطر تهیه کنید.

 

 

 

 

شاید به این مطالب هم علاقه داشته باشید

مطالب مرتبط