راهنمای صفر تا صد خرید کمربند مردانه

راهنمای خرید کمربند امشاسپند

آنچه می‌خوانید

این روزها آقایان در خرید کمربند مردانه دقت زیادی می‌کنند؛ چرا که از تاثیر آن بر روی خوش‌پوشی خود آگاه هستند. در سال‌های نسبتا دور تنها آن‌ها مجاز به انتخاب دو رنگ قهوه‌ای و مشکی بودند، اما در این سال‌ها شاهد تنوع در مدل‌، جنس و رنگ‌های کمربند هستیم که انتخاب را برای آن‌‌ها سخت کرده است.

در دنیای امروزی، ظاهر  یک فرد نقش مهمی در تعیین جایگاه اجتماعی و شغلی او دارد، از این سو آقایان در انتخاب اکسسوری‌هایی مانند کمربند بسیار توجه می‌کنند تا با ست کردن آن‌‌ها در متمایز شدن از دوستان خود پیشی بگیرند.

با این حال بعضی از آقایان با بی‌اطلاعی از ویژگی‌های انواع کمربند‌های مردانه  همیشه در انتخاب آن مشکل دارند. با توجه به اهمیت این موضوع، تیم محتوایی ما بر آن شد تا مقاله‌ای به رشته تحریر درآورده و شما را با تاریخچه، راهنمای خرید، سایز کمربند، انواع کمربند مردانه و ویژگی‌ آن‌ها آشنا کنیم.

کمربند مردانه چیست؟

کمربند مردانه چیست؟

کمربند مردانه تسمه‌ای باریک و انعطاف‌پذیر از جنس چرم یا لاستیک است که به منظور نگه‌‌داری شلوار مردان استفاده می‌شود که این روزها از آن به عنوان یک اکسسوری نیز یاد می‌شود. این وسیله از سگک، بند و گیره تشکیل شده است که گیره انتهایی با محافظت از انتهای کمربند، به بستن آسان آن کمک می کند.

با بستن کمربند، گیره یا همان حلقه نگه‌دارنده مانع حرکت کردن و آویزان شدن کمربند می‌شود. جالب است بدانید که در بعضی از کمربندها، سگک و بند به صورت کامل به یکدیگر به هم متصل هستند اما در بعضی از مدل‌ها، این دو از یکدگیر جدا می‌شوند.

 

کمربند کلاسیک چرم Pounch | فروشگاه اینترنتی امشاسپند

قیمت: ۲۹۵,۰۰۰ تومان

Image

تاریخچه کمربند

کمربند با شروع جنگ جهانی راه خود را برای ورود به دنیای مد باز کرد؛ چرا که سربازان از یک کمربند نخی برای لباس‌های فرم خود استفاده می‌کردند. قبل از آن اشراف درباری و جنتلمن‌ها آن را تنها مناسب روستاییان می‌دانستند و خود از ساس‌بندها استفاده می‌‌‌کردند.

سربازان بعد از جنگ با همان پوشش به شهرها بازگشتند و استفاده از کمربند را باب کردند. می‌توان گفت در سال‌های ۱۹۲۰ میلادی حول و حوش سال‌های ۱۳۳۸ شمسی، پیر و جوان علاقه‌مند به استفاده از کمربند شدند. اشتیاق مردان به خرید کمربند مردانه تا جایی پیش رفت که در سال‌های دهه ۱۹۳۰ میلادی، کارخانه‌هایی برای تولید انواع کمربند مردانه احداث شد.

ادوارد هشتم، پادشاه بریتانیا یکی از مردانی بود که در  رونق گرفتن استفاده از کمربند مردانه، نقش مهمی داشت؛ چرا که او نخستین کسی بود که در آن دوران به ست کردن کفش و کمربند خود اهمیت می‌داد. حال کمربند به یک عنصر مهم برای مردان تبدیل شده است.

 

راهنمای خرید کمربند مردانه

راهنمای خرید کمربند مردانه

مردان برای آن‌که خوش‌استایل به نظر برسند در خرید کمربند مردانه بسیار دقت می‌کنند. از مهم‌ترین نکات خرید کمربند، رنگ آن است که بتوانید با رنگ لباس یا شلوار خود ست کنید. رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی از رنگ‌های پر طرفدار در میان آقایان است. اگر شما در خرید کمربند مردانه خود مشکل دارید، به نکات زیر دقت کنید:

  • هرگز کمربند نازک نخرید، به یاد داشته باشید که استاندارد کمربند بین ۱ تا ۱.۵ سانتی‌متر است و سایز تمامی شلوارها به این صورت است. در خرید کمربند دقت کنید که عرض آن زیاد نباشد تا از زیبایی ظاهری شما بکاهد.
  • هنگام خرید کمربند، به جنس و رنگ فلز سگک آن دقت کنید تا به راحتی بتوانید با ساعت، دسته ساعت، گیره کیف و کفش خود ست کنید.
  • جنس کمربند از دیگر فاکتورهایی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. انتخاب جنس کمربند مردانه رابطه مستقیم با میزان بودجه و سلیقه شما دارد. تنها به خاطر داشته باشید که چرم ارزان نخرید.
  • سایز مناسب کمربند شلوار شما از دیگر نکاتی است که مردان در خرید باید به آن دقت کنند. سایز کمربندها با سانتی‌متر روی بر روی آن‌ها مشخص می‌شود که معولا اندازه دور کمر هستند.

 

ویژگی های کمربند مردانه

این روزها بازار تولید جنس‌های نامرغوب بسیار گرم است، برای آن‌که بتوانید یک خرید عالی انجام دهید، بهتر است با ویژگی‌های کمربند مردانه آشنا شوید، این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • چرم‌های طبیعی با نرمی و انعطاف‌پذیری بالا ترک نمی‌خورند، بنابراین بسیار گران هستند.
  • هنگام خرید کمربند مردانه دقت داشته باشید که اگر چرم آن، نرم و تازه باشد به هیچ عنوان خراشیده می‌شود.
  • کمربند با چرم گاوی اصل، دارای دوخت‌های کوچک، فشرده و بدون انتهای آزاد است.
  • یک کمربند اصل دارای سگک‌های خوب، گیره‌دار و قابل تعویض است.

 

پیشنهاد ویژه

کمربند پلاکی Graceful امشاسپند

بهترین هدیه برای روز پدر

قیمت: ۴۷۵,۰۰۰ تومان

Image

سایزبندی کمربند مردانه

سایزبندی کمربند مردانه

تصور آن‌که کمربندها نیاز به سایزبندی ندارند و سوراخ‌ها و سگک‌های آن قابل تنظیم است، کاملا اشتباه است، برعکس در خرید کمربند باید به سایز خود دقت کنید. بعضی از برندها از اندازه‌های یکسانی برای کمربندها استفاده نمی‌کنند.

اگر نمی‌‌دانید کمربند با چه سایزی بخرید، تنها کافیست به اندازه کمر یا سایز شلوار جین خود دقت کنید، به صورت کلی اندازه کمربند باید ۲ اینچ از شلوارتان بیشتر باشد.

از سویی دیگر، شما می توانید با کمک یک متر نواری، دور کمر خود را اندازه بگیرید، به این صورت که متر را دور باریک‌ترین قسمت کمر خود «حدود دو سانتی‌متر بالاتر از ناف» پیچیده و به عدد به‌دست آمده پنج سانتی‌متر اضافه کنید. این عدد، راهنمای شما در انتخاب سایز کمربند است.

خرید انواع کمربند مردانه

انواع کمربند مردانه

در خرید کمربند مردانه به این نکته توجه داشته باشید که سه مدل موجود در بازار مناسب کدام مهمانی، موقعیت و لباس‌های شما است، بنابراین در ادامه همراه ما باشید:

کمربندهای رسمی

هنگام استفاده از کمربند رسمی، کفش‌های خود را نیز با آن ست کنید، در بهترین حالت جنس کمربند و جنس کفش بهتر است که یکی باشد، در غیر این صورت می‌توانید رنگ‌های آن را با ست کنید.

پهنا

پهنای این کمربند‌ها بین ۲.۵ تا ۳ سانت و دارای ضخامتی حدود ۰.۳ سانتی‌متر است.

جنس

جنس این کمربندها از چرم دانه‌دار کامل است، چرم‌های تاپ‌گرین، گرم اصل یا چرم قدیمی برای کمربندهای غیررسمی استفاده می‌شود. جیر جنسی دیگر از کمربندهای رسمی است که در مدل‌های دیگر نیز کاربرد دارد.

سگک

در خرید کمربند مردانه حتما به خاطر داشته باشید که سگک آن‌ها صیقلی، ساده و بدون هیچ استایل اضافه‌ باشد. سگک این مدل از کمربندها تنها یک چنگک خواهند داشت. رنگ سگک‌های طلایی صیقل‌ داده‌شده با کمربندهای قهوه‌‌ای و قهوه‌ای روشن و رنگ نقره‌ای صیقل داده‌شده با کمربندهای مشکی یا سرمه‌ای ست می‌شوند.

کمربندهای غیر رسمی

در خرید کمربند مردانه به این نکته دقت داشته باشید که برای چه موقعیت یا مهمانی می‌خواهید از آن استفاده کنید. کمربندهای غیررسمی انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به دیگر انواع کمربندها دارند. به این معنا که شما در موقعیت‌ها و استایل‌های مختلف می‌توانید از آن استفاده کنید.

هنگام استفاده از این نوع کمربندها به موارد زیر دقت داشته باشید:

پهنا

پهنای این کمربندها از پهنای کمربندهای رسمی بیشتر و محدوده پهنای آ‌ن‌ها از ۳.۲ تا ۴.۵ سانتی متر است. با این حال اندازه رایج آن‌ها برای شلوارهای جین، ۳.۸ سانتی‌متر است.

جنس

جنس کمربندهای غیررسمی نیز مانند کمربندهای رسمی از چرم است. چرم قابل استفاده برای کمربندهای غیررسمی بایدچرم دانه‌دار کامل باشند تا از شکسته‌شدن آن‌ها در مصرف روزانه جلوگیری شود.

از جیر هم برای تولید کمربندهای غیر رسمی نیز استفاده می‌کنند؛ چرا که دوام و قدرت آن‌ها مناسب آستر چرم است. گاهی به دلیل مقرون به ‌صرفه بودن برای خریدار از جنس کتان نیز برای این کمربندها استفاده می‌‌شود. از آن جایی که از حلقه D شکل استاندارد به عنوان سگک آن استفاده می‌کنند، بسیار منحصر به فرد است.

سگک

سگک کمربندهای غیررسمی، پرداخت مات یا جلاداده دارند، هم‌چنین شکل کمربندهای غیررسمی از مربع تا گرد متغیر هستند.

کمربند قابل تبدیل

در آخر می‌‌توان به کمربندهایی اشاره کرد که با جابه‌جایی سگکشان می‌توان از آن‌ها به دو صورت رسمی و غیر رسمی استفاده کرد.

سخن پایانی

استایل شما بیان‌کننده بخشی از شخصیت شما است بنابراین باید به تک‌تک عناصری که در پوشش شما تاثیر دارد، اهمیت بدهید. خرید کمربند مردانه از مهم‌ترین اصولی است که آقایان در ظاهر و استایل خود آن را با دیگر اکسسوری‌ها مانند کفش یا کیف ست می کنند.

شاید به این مطالب هم علاقه داشته باشید

مطالب مرتبط