راهنمای استایل مردانه: مفهوم استایل مردانه و اهمیت اجزای کمد لباس

A guide to men's style rules that everyone should know about

آنچه می‌خوانید

در دنیایی که اولین برداشت انسان ها از یکدیگر بر اساس ظاهر است، خوش استایل بودن موضوع مهمی است. در سال های اخیر مد مردانه فراتر از انتخاب های رایج رفته است و در آن استایل بازتابی از شخصیت، اعتماد بنفس و سلیقه شخصی است. این مقاله برای کسانی که به دنیای مد علاقه دارند و یا به دنبال ارتقای سطح خوش پوشی خودشان هستند، می تواند مفید باشد.

در ادامه این مقاله از وبلاگ امشاسپند به بررسی فهرست مطالب زیر خواهیم پرداخت:

۱.استایل مردانه چیست و چه اهمیتی دارد؟

۲.مزایای داشتن یک استایل مردانه استاندارد چیست؟

۳.چه لباس هایی باید در کمد مردانه باشد؟

 

استایل مردانه چیست و چه اهمیتی دارد؟

استایل مردانه، شامل روشی است که آقایان از آن برای نشان دادن خودشان از طریق لباس و آراستگی ظاهری استفاده می کنند. استایل مردانه بازتابی از سلیقه شخصی، فردیت و اعتمادبنفس است. در حالی که هر روز مد ها و ترندهای مختلف می آیند و می روند، استایل های شخصی پا برجا می مانند. استایل شخصی، وسیله ای است که به مردان اجازه می دهد شخصیت خود را بهتر به نمایش بگذارند و اعتمادبنفس خود را تقویت کنند و تاثیر خوبی روی بقیه داشته باشند.

اهمیت استایل مردانه فراتر از یه ظاهر است. داشتن استایل شخصی وسیله ای برای ارتباط غیرکلامی، راهی برای انتقال هویت فردی و ساخت یک تصویر فوری از شما در ذهن دیگران است. چه به صورت آگاهانه و چه به صورت ناخودآگاه، افرادی که تازه یکدیگر را ملاقات می کنند پس از چندثانیه شروع به قضاوت یکدیگر از روی ظاهر می کنند. با درک اهمیت استایل و به کارگیری استانداردها در استایل مردانه، مردها این توانایی را پیدا می کنند تا تصویری که دلشان می خواهند از آن ها در ذهن دیگران ساخته شود.

 

مزایای داشتن یک استایل مردانه استاندارد چیست؟

همان گونه که در بالا گفته شد، داشتن استایل مردانه استاندارد، مزایای مختلفی دارد که تاثیر به سزایی در روابط و اعتماد به نفس شما می گذارد. این مزایا عبارتند از:

  • یکی از مزایای داشتن استایل و سبک شخصی، افزایش اعتمادبنفس است. وقتی مردی از ظاهر خودش راضی است و با آن راحت است، این رضایت در رفتار و صحبت آن مشهود است. لباس مناسب می تواند یک فرد قدبلندتر نشان دهد که باعث افزایش رضایت و انرژی مثبت در آن فرد می شود. با صرف زمان و تلاش برای داشتن یک استایل خوب، همه آقایان می توانند با انتخاب لباس مناسب سطح اعتمادبنفس و عزت نفس خودشان را افزایش دهند.
  • استایل مردانه نیز در محیط های حرفه ای نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. روشی که یک فرد خودش را نشان می دهد می تواند به صورت قابل توجهی بر فرصت های شغلی و موفقیت آن تاثیر بگذارد. در یک محیط شرکتی، لباس پوشیدن مناسب و نشان دادن توجه به جزئیات می تواند به ساخت اعتبار و حرفه ای بودن شما کمک کند. در داشتن استایل حرفه ای این پیام را به دیگران می رساند که شما کار خودتان را جدی می گیرید و دیگران می توانند به شما در انجام کارها اعتماد کنند. علاوه بر این، افراد خوش پوش اغلب از احترام بیشتری برخوردار هستند و شایسته تر و توانمندتر تلقی می شوند.
  • فراتر از محل کار، استایل مردانه ابزاری ضروری برای ارتباطات اجتماعی و روابط شخصی است. استایل مناسب مردانه به افراد اجازه می دهد تا شخصیت، خلاقیت و فردیت خودشان را بیان کنند. آقایان با انتخاب لباس های مناسب برای کمد لباس هایشان، می ‌توانند ظاهر خود را با ارزش‌ها، علایق و آرزوهای خود هماهنگ کنند. این موضوع می تواند منجر به جذب افراد همفکر و ساخت ارتباطات نزدیک تر شود.
  • استایل مردانه نیز حس احترام و توجه به خود و دیگران را تقویت می کند. لباس پوشیدن مناسب برای مناسبت های مختلف و رعایت قوانین استایل، نشان دهنده میزان احترام شما به میزبان، مهمانی و افراد حاضر در آنجا است.

چه لباس هایی باید در کمد مردانه باشد؟

یک کمد لباس مردانه باید از لباس های همه کاره و ترند تشکیل شده باشد که مناسب موقعیت های مختلف باشند و طیف وسیعی از استایل ها را پوشش دهند. در حالی که یک کمد مردانه ممکن است بر اساس سلیقه شخصی و سبک فردی متفاوت باشد، اما لباس هایی هستند که هر مرد باید آن ها را کمد لباس هایش داشته باشد. این لباس ها عبارتند از:

۱.پیراهن های مردانه

برای محیط و مهمانی های رسمی کاری و خانوادگی شما نیاز به پیراهن های مردانه دارید. پیراهن های مردانه در رنگ های کلاسیک سفید، آبی روشن و کرم از پرفروش ترین و ساده ترین رنگ هایی هستند که آن ها را می توانید برای کمد لباس هایتان انتخاب کنید. انتخاب پیراهن های مردانه طرحدار که خیلی شاوغ نباشند هم از گزینه های مناسبی است که می توانید آن را برای کمدتان در نظر بگیرید. پیراهن های مردانه ای که پارچه باکیفیت تری دارند، سال های زیادی برای شما باقی می مانند و خرید دو ال سه پیراهن مردانه با قیمت بالا نوعی سرمایه گذاری برای کمد شما در طول گذر زمان است.

 

۲.تی شرت یقه دار

برای مجالس کژوال، داشتن مجموعه کوچکی از تی شرت ها و پولوشرت های خوشرنگ لازم است. پولوشرت ها در مدل های مختلف در هر فصل از محبوب ترین لباس های مردانه هستند که آقایان خوش پوش آن ها را انتخاب می کنند. البته نحوه ست کردن تی شرت ها و لباس های مردانه یکی دیگر از موضوعاتی است که اکثر مردان نسبت به آن بی توجهی هستند.

بهتر است در هوای خنک بهار و گرم تابستان از تی شرت ها و پولوشرت هایی استفاده کنید که جنس آن ها از پنبه با کیفیت باشد. پولوشرت ها و تی شرت های پنبه ای برای تعرق بدن انتخاب بسیار مناسبی هستند و ما در فروشگاه امشاسپند با ارائه باکیفیت ترین تی شرت ها به شما کمک می کنیم تا تجربه خرید مقرون به صرفه ای داشته باشید.

 

۳.شلوارها

شلوارها به دلیل اینکه پایه ای برای اکثر لباس ها در نظر گرفته می شوند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. داشتن شلوارهای مختلف باعث داشتن استایل های متفاوت می شود که باعث تطبیق پذیری استایل شما در موقعیت های مختلف می شود. شلوارهای پارچه ای را پیراهن های مردانه ست کنید و از شلوارهای جین و کتان برای استایل های کژوال و غیررسمی استفاده کنید.  شلوارهای کتان مشکی، سرمه ای و شلوارهای جین از پرفروش ترین شلوار های مردانه هر فصل هستند. در وبلاگ امشاسپند، ما درباره اینکه «چه لباس هایی با شلوارجین مشکی بپوشید» به طور مفصل صحبت کردیم که می توانید آن را مطالعه کنید.

 

۴.اکسسوری

استفاده مناسب از اکسسوری های مردانه، به بهتر نشان دادن استایل شما کمک می کند و اکسسوری هایی مانند ساعت، انگشتر و گردنبند و کمربند مردانه بهتر است جزو دائمی کمد شما باشند. البته باید اضافه کنیم که هر استایلی اکسسوری مناسب خودش را می طلبد و به مرور زمان سعی کنید که به اکسسوری هایتان اضافه کنید. توجه به جزئیات می تواند استایل شما را متمایز و شیک کند.

 

جمع بندی

در این مقاله از وبلاگ امشاسپند، مفهوم استایل و اهمیت آن را بررسی کردیم. همچنین نگاهی به مزایای داشتن استایل مناسب مردانه در مکان های مختلف داشتیم. ما سعی کردیم با معرفی مهم ترین اجزای یک کمد مردانه به شما در انتخاب لباس زمان خرید برای موقعیت های مختلف کمک کنیم تا بتوانید در رویدادهای رسمی و مهمانی های غیر رسمی از همیشه خوش تیپ تر دیده شوید.

شاید به این مطالب هم علاقه داشته باشید

مطالب مرتبط