راهنمای شست و شو و نگهداری شلوار جین

راهنمای شست و شو و نگهداری شلوار جین

چه در حین انجام کارهای روزمره و چه در یک شب سرگرم کننده به همراه دوستانتان، شلوار جین می تواند ناجی استایل شما باشد و به همین دلیل وجود آن در کمد لباس هر فردی به عنوان یکی از آیتم های اصلی هر استایل لازم است. در حالی که معمولا جین را به عنوان یک […]

آنچه می‌خوانید

چه در حین انجام کارهای روزمره و چه در یک شب سرگرم کننده به همراه دوستانتان، شلوار جین می تواند ناجی استایل شما باشد و به همین دلیل وجود آن در کمد لباس هر فردی به عنوان یکی از آیتم های اصلی هر استایل لازم است. در حالی که معمولا جین را به عنوان یک پارچه با دوام می شناسند، مهم است که به درستی از آن مراقبت کنید تا ماندگاری طولانی داشته باشد و عالی به نظر برسد. در این مقاله از مجله امشاسپند به سراغ راهنمای شست و شو و نگهداری شلوار جین می رویم، این این راهنما می تواند به شما کمک کند اصول اولیه نحوه شستن شلوار جین را بیاموزید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی

اگر به دنبال سریع‌ترین و آسان‌ترین مرحله برای تمیز کردن شلوار جین هستید، احتمالاً ماشین لباسشویی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. نکات مهم استفاده از ماشین لباسشویی عبارتند از:

۱-ابتدا برچسب های مراقبتی لباس را نگاه کنید

مانند هر لباس دیگری، باید قبل از شست و شو به برچسب لباس نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که شلوار جین قابل شستشو با ماشین لباسشویی است. ممکن است متوجه شوید که توصیه های پیشنهادی هر لباس متفاوت، به همین دلیل بهتر است که به برچسب های چسبیده به لباس ها بیشتر توجه کنید.

۲-مطمئن شوید که شلوار جین را با لباس های همرنگ می شویید

شلوار جین می تواند رنگ را در ماشین لباسشویی پس دهد، به خصوص در چند شستشوی اول، بنابراین بهتر است مراقب باشید که شلوار جین تیره را با لباس های روشن یا پاستل نشویید. اگر متوجه ریزش رنگی لباس به هنگام شستشو شدید، شلوار را جداگانه بشویید.

۳-از شلوار جین به هنگام شست و شو مراقبت کنید

برای جلوگیری از آسیب و کمرنگ تر شدن، حتما شلوار جین خود را از داخل بچرخانید و زیپ آن را بالا ببرید.

۴-چرخه شستشوی ماشین لباسشویی را در دمای پایین تنظیم کنید

پایین نگه داشتن دما نیز گامی مهم در نحوه شستن شلوار جین بدون چروک شدن است. ما دمای ۳۰ درجه سانتی گراد یا کمتر را پیشنهاد می دهیم و همچنین دمای پایین باعث م ی شود شلوار جین دیرتر کمرنگ شود.

۵-از مواد شوینده مناسب استفاده کنید

سعی کنید از یک شوینده مایع ملایم استفاده کنید. شوینده های پودری می توانند باعث ایجاد اصطکاک در شستشو شوند که می تواند منجر به آسیب هایی مانند کمرنگ شدن شلوار جین شود.

۶-از یک نرم کننده پارچه با کیفیت استفاده کنید

اگر  جنس شلوار جین شما کمی سفت باشد، اضافه کردن نرم کننده پارچه بسیار مهم است و راهی عالی برای کمک به بوی خوب و شاداب ماندن شلوار جین شما (و سایر لباس ها!) است.

۷-شلوار جین را آویزان کنید تا خشک شود

اگر شلوار جین تیره را می خواهید خشک کنید، آن‌ را دور از نور مستقیم خورشید آویزان کنید. نور مستقیم خورشید می تواند باعث کمرنگ تر شدن رنگ شلوار شما شود.

 

نحوه شست و شوی دستی شلوار جین

دانستن نحوه شست و شوی دستی شلوار جین زاپ دار و طرح دار ضروری است. در ادامه در چند مرحله نحوه صحیح شست و شوی دستی شلوار جین را بیان می کنیم:

۱-یک سطل یا تشت را با آب گرم پر کنید

مقدار کمی مواد شوینده اضافه کنید. توصیه می کنیم از یک شوینده با کیفیت مانند پرسیل استفاده کنید. فراموش نکنید که نیازی به مقدار زیادی مواد شوینده نیست و مقدار کمی لازم است.

۲-شلوار جین را زیر آب کنید

باید اطمینان حاصل کنید که پارچه کاملاً توسط آب پوشانده شده است و تمام سطح آن خیس شود.

۳-شلوار جین را بگذارید مدتی در آب بماند

برای کثیفی و لکه های کم، باید شلوار جین خود را به مدت ۱۵ دقیقه خیس کنید. اگر شلوار جین شما کمی کثیف تر از حالت معمول است، آن را به مدت ۳۰ دقیقه در آب بگذارید.

۴-شلوار جین خود را به آرامی مالش دهید

به قسمت‌هایی از شلوار جین‌تان که نشانه‌هایی از لکه دارند یا به‌ شدت کثیف هستند، توجه ویژه داشته باشید .اگر شلوار جین پاره شده را با دست می‌شویید، مراقب نواحی پاره‌شده باشید تا مطمئن شوید که وقتی کثیفی‌ها را می‌مالید، پارگی‌ها بدتر نمی‌شوند.

۵-با آب تمیز کاملاً بشویید

به آرامی آب اضافی را را خالی کنید و شلوار را فشار دهید تا به خوبی آب شلوار گرفته شود.

۶-شلوار جین را خشک کنید

برای اکثر شلوارهای جین بهتر است آنها را به سادگی آویزان کنید تا در هوای آزاد خشک شوند.

 

نحوه تمیز کردن شلوار جین بدون شستن

دانستن اینکه چگونه باید از شلوار جین مراقبت کنید، گاهی اوقات به این معنی است که بدانید چه زمانیباید آن را نشویید. اگر متوجه کمی کثیفی روی شلوار جین مورد علاقه‌تان شده‌اید، اما زمان کافی برای شستن آن را ندارید می توانید با استفاده از مراحل زیر به سادگی شلوارتان را تمیز کنید.

۱-یک پارچه تمیز را خیس کنید

مطمئن شوید که آب پارچه کاملا گرفته شده است و پارچه باید مرطوب باشد، نه خیس.

۲-کمی صابون اضافه کنید

برای گرفتن نتیجه بهتر، مقداری صابون مایع به آن اضافه کنید.

۳-پارچه را مالش ندهید

از مالش پارچه خودداری کنید زیرا این کار می تواند کثیفی را به الیاف پارچه فشار دهد و منجر به لکه شود.

۴-ناحیه ای را که تمیز کرده اید خشک کنید

از یک دستمال کاغذی یا نخی سبک استفاده کنید و به آرامی آن ناحیه را خشک کنید و شلوار جین تان را بپوشید.

 

شلوار جین کاربردی، ارزش مراقبت را دارد. اکنون، با راهنمای ما در مورد شستن شلوار جین، روند مراقبت از شلوار جین را می‌دانید و با انجام هر یک از مراحل می توانید به خوبی از لباس های جین مراقبت کنید.

 

سوالات متداول در مورد شستن شلوار جین

آیا می توانیم شلوار جین را با دست بشوییم؟

بله، شستن شلوار جین با دست چیزی است که نه تنها یک آپشن است، بلکه در برخی موارد واقعاً توصیه می شود. به عنوان مثال اگر شلوار جین شما پاره شده است، شستن آن با دست کمک می کند تا از بدتر شدن قسمت های پاره شده جلوگیری کنید.

چگونه می توانم لکه های شلوار جین سفید را بعد از شستن پاک کنم؟

شلوار جین سفید ممکن است به راحتی لک شود، اما گزینه های زیادی برای پاک کردن لکه وجود دارد، زیرا لازم نیست نگران سفید شدن تصادفی باشید. مراحل از بین بردن لکه های شلوار جین سفید بعد از شستن ساده است. سعی کنید خمیر جوش شیرین و آب را روی لکه بمالید و بگذارید ۲ تا ۳ ساعت بماند. پس از آن،  شلوار را بشویید.

چند وقت یکبار باید شلوار جینم را بشوییم؟

شما باید فقط زمانی که شلوار جین به آن نیاز دارند بشویید. به عنوان مثال، اگر آنها بوی بدی می دهند یا تمام قد در گل افتاده اید. بیش از حد شستن شلوار جین باعث کمرنگ شدن آنها می شود. جین نیز اگر کمتر شسته شود دوام بیشتری خواهد داشت.

چگونه می توانم از محو شدن شلوار جین مشکی خود در هنگام شستشو جلوگیری کنم؟

شستن بیش از حد شلوار جین می تواند باعث کم رنگ شدن جین در هر رنگی شود، اما محو شدن بیشتر در رنگ های تیره مانند مشکی است. برای جلوگیری از این امر، توصیه می کنیم شلوار جین را از داخل بشویید تا به حفظ رنگ بهتر کمک کنید.

 

کلام پایانی

تنها عنصر متمایز کننده هر فروشگاه آنلاین پوشاک، کیفیت لباس هایی است که به دست مشتریان خود می رساند. ما در فروشگاه آنلاین امشاسپند با تمرکز بر روی بالا بردن کیفیت پوشاک همراه با مناسب ترین قیمت سعی می کنیم تجربه خریدی مقرون به صرفه و اقتصادی را برای شما مشتریان عزیز رقم بزنیم. همچنین شما می توانید اغلب ترند های هر فصل را از فروشگاه ما با اطمینان خاطر تهیه کنید.

شاید به این مطالب هم علاقه داشته باشید

مطالب مرتبط