راهنمای چگونگی انتخاب کت و شلوار ایده‌آل برای محل کار

کت-شلوار-چارخونه

آنچه می‌خوانید

چگونه یک کت و شلوار ایده‌آل برای محل کار انتخاب کنیم؟

بسیاری از ما وقتی به عکس‌های قدیمی پدر یا پدربزرگ خود در آلبوم نگاه می‌کنیم همیشه از تیپ و استایل لباس آن دوره بسیار تعجب و البته تحسینشان کرده و با خود به این می‌اندیشیم که چرا امروزه مردم حتی در ادارات و محل کارشان مثل گذشته شیک و اتو کشیده نیستند؟ خب شاید تغییرات زمان و شرایط موجود در این امر دخیل بوده باشد اما اگر شما با دیدن تیتر این مقاله تصمیم گرفته‌اید نگاهی به محتوای آن بیندازید، پس شما جز آن دسته از انسان‌هایی هستید که به تیپ و پوشش خود اهمیت داده و به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه می‌گردید.
به شما تبریک می‌گوییم چراکه در این مقاله سیر تا پیاز چگونگی انتخاب کت و شلوار ایده‌آل برای محل کار را خواهید خواند. خبر خوب اینجاست که شما می‌توانید بعد از خواندن این مقاله هرآنچه برای ست کردن استایل مورد نظرتان مثل انواع کیف، کفش، کمربند یا پیراهن و غیره را لازم دارید، از فروشگاه امشاسپند با بهترین کیفیت و قیمت تهیه نمایید.

چند نوع کت و شلوار مردانه داریم؟

 

کت شلوار
کت و شلوار مردانه

منظور از نوع کت و شلوار در اینجا سبک دوخت است. سبک‌های بسیاری برای دوخت انواع کت و شلوار مردانه وجود دارد. اینکه شما چه سبکی را می‌پسندید، همیشه ملاک مناسبی برای انتخاب کت و شلوار برای محیط کار نیست. چراکه ممکن است سبک مورد پسند شما با معیارهای محیط کارتان منطبق نباشد. اما بد نیست با انواع سبک‌های دوخت آشنا شوید. بی‌شک از میان این مدل‌ها سبکی که هم مورد پسند شما و هم مناسب محل کارتان باشد را خواهید یافت.

سبک کلاسیک

اگر همچنان با دیدن فیلم‌های کلاسیک ایرانی از دیدن آن کلاه‌های لبه دار و ساعت‌های جیبی آنتیک و کفش‌های ورنی براق به وجد می‌آیید، به احتمال زیاد شما طرفدار سبک کلاسیک هستید. خوشبختانه امروزه نیز این سبک معمولا با آنچه برای انتخاب یک کت و شلوار برای محل کار تصور می‌کنید مطابق‌تراست. بسیاری از ما این نوع کت و شلوار را در رنگ‌های مشکی، خاکستری و آبی تیره بسیار دیده‌ایم. این نوع کت و شلوار برای محیط‌های رسمی و اداری انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. اما ست کردن این نوع کت و شلوار با کمربند و کفش مناسب را فراموش نکنید.

سبک کژوال

سبک کژوال برای مواقع و مکان‌هایی که چندان رسمی نیست مناسب خواهد بود. اگر عاشق شلوار جین و تی‌شرت و کفش راحتی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در قسمت مردانه سایت صفحه تی‌شرت ها را از دست ندهید. همچنین برای داشتن یک ست بی‌نظیر در استایل کژوال شلوار جین نقش اساسی دارد که با یک کفش راحتی مناسب تکمیل خواهد شد. اگر برای انتخاب رنگ تی‌شرت یا شلوارتان به مشکل خورده‌اید نگران نباشید در ادامه ما در مورد نحوه ست کردن رنگ‌ها نیز توضیح خواهیم داد.

 

کت و شلوار مردانه

سبک بیزینس کژوال

 

این سبک میانه بین کلاسیک و کژوال شناخته می‌شود. این لباس‌ها معمولا شامل کت و شلوارهایی با طرح‌هایی متناسب با محیط کار و به طور کلی جذاب و حرفه‌ای هستند. در این استایل، افراد از لباس‌هایی که شامل المان‌هایی از استایل بیزینسی هستند، اما با طراحی‌ها و جزئیاتی که بیشتر به لباس‌های کژوال شبیه هستند استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توانید برای یک پیراهن یا پلیور با طرح‌های ساده را با شلوارهای جین یا پارچه‌ای و یک جفت کفش راحت ترکیب کنید. در این میان رنگبندی نیز بسیار مهم است.

پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های جذاب و جلوه‌بخش استفاده کرده اما محدوده‌های حرفه خود را فراموش نکنید. این استایل به شما اجازه می‌دهد تا در محیط کار رسمی، راحتی بیشتری احساس کنید.

سبک اسپرت

این سبک معمولا با لباس‌هایی همچون تی‌شرت و شلوار جین ست می‌شوند. اگر محیط کار شما دوستانه و غیررسمی است، می‌توانید از سبک اسپورت در انتخاب کت و شلوار برای محل کار استفاده کنید.

اگر تا به این قسمت از مقاله با ما همراه بوده‌اید، حتما متوجه شده‌اید که هر استایلی چه رسمی باشد چه غیررسمی، تنها زمانی واقعا شیک و برازنده دیده می‌شود که انتخاب‌های درست و بجایی در خرید سایر تکه‌ها مانند کیف، کفش یا حتی جوراب و کلاه داشته باشید. فرض کنید شما بهترین تک کت را خریده اما آن را با شلوار مناسبی ست نکرده باشید، هنوز یک جای کار می‌لنگد اما چطور بدانم چه چیز را با چه چیز باید ست کنم؟ جواب سوالتان در ادامه این مقاله در انتظار شماست.

چی رو با چی میشه ست کرد؟

 

انتخاب کت و شلوار
انتخاب کت و شلوار

انتخاب کت و شلوار در یکی از مدل‌های بالا مثلا کلاسیک یا اسپرت اول قدم است. اول باید مشخص کنید که چه سبکی را انتخاب کرده‌اید. حال نوبت چیدن سایر تکه‌های پازل خوش‌تیپی شماست.

باید و نباید‌های سبک کلاسیک

اگر انتخاب کت و شلوار مردانه شما بر اساس سبک کلاسیک بوده است،

باید:

  • اطمینان حاصل کنید که کت و شلوار اندازه شما و مناسب بدنتان است.
  • از جنس و کیفیت مرغوب در هنگام انتخاب کت و شلوار غافل نشوید. چرا که این در ظاهر حرفه‌ای شما تاثیر بسیار خواهد داشت.
  • کت و شلوار برای محل کار بهتر است طوسی، نوک مدادی، سرمه‌ای و مشکی باشد.
  • از جزئیاتی مانند دکمه‌های معمولی، یقه کلاسیک و لبه‌های منظم برای کت و شلوارتان انتخاب کنید.
  • استفاده از پیراهن یا پولوشرت مناسب زیر کت الزامی است.

نباید:

  • از رنگ‌های بسیار روشن یا جذاب برای انتخاب کت و شلوار بپرهیزید.
  • از پارچه‌هایی که شلوغ دیده شده یا چروک می‌شوند استفاده نکنید.
  • جزئیات اضافی و بیش از حد در کت و شلوار مردانه کلاسیک جالب نیست.
  • رنگ‌های نامناسب را ترکیب نکنید. بلکه به تعادل رنگی توجه داشته باشید.
کت و شلوار برای محل کار
کت و شلوار برای محل کار

باید و نبایدهای سبک کژوال

به نظر می‌رسد که در سبک کژوال آزادی انتخاب بیشتری خواهید داشت اما این سبک نیز برای خود باید و نبایدهایی دارد.

باید:

  • مطمئن شوید که در انتخاب کت و شلوار به انعطاف‌پذیری پاره و راحتی خود در آن توجه کرده‌اید.
  • شما می‌توانید از رنگ‌های جذاب و زنده در انتخاب کت و شلوار برای این سبک استفاده کنید.
  • لباس خود را با توجه به شرایط آب و هوایی انتخاب کنید.

نباید:

  • اگر کت و شلوار کژوال شما تنگ یا گشاد باشد ظاهرتان خوشاید نخواهد بود.
  • از ست کردن تی‌شرت یا پولوشرتی که بسیار غیرمرتب و ناهماهنگ دیده می‌شود بپرهیزید.

بایدها و نبایدهای سبک بیزینس کژوال

همانطور که می‌دانید استایل بیزینس کژاول ترکیبی از رسمیت و غیررسمی بودن است. یعنی جایی که کمتر نیاز است رسمی باشید به کارتان می‌آید. اما حفظ تعادل بین رسمیت و غیررسمی بودن در اینجا بسیار مهم است برای مثال می‌توانید برای برای پیراهن رسمیتان سری به قسمت شلوارجین‌های سایت زده و شلوار مناسبی برای خود تهیه کنید.

ایجاد رسمیت نسبی با کت تکی نیز غوغا می‌کند. به شرطی که لباس داخلیتان را با دقت انتخاب کرده و یادتان نرود که جزئیات اضافی مانند طرح‌های بزرگ الگوهای پیچیده و جزئیات بیش از حد برای این استایل مناسب نیست.

بایدها و نبایدهای سبک اسپورت

انتخاب کت و شلوار مردانه در سبک اسپورت کمی شبیه به سبک کژوال به نظر می‌رسد. اما این دو سبک با هم فرق دارند. در سبک اسپورت معمولا کفش ورزشی می‌پوشند نه کالج. از طرفی در سبک اسپورت برخلاف کژوال استفاده از رنگ‌های جیغ آزاد است. معمولا برای سبک اسپورت نیز کت تکی با تی‌شرت و شلوار مناسب توصیه می‌شود.

خوشحالیم که تا به این قسمت از مقاله همراه ما بوده‌اید. امیدواریم اطلاعاتی که خواندید برایتان مفید بوده باشد. در پایان اگر به این نوع مطالب علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به قسمت وبلاگ سایت امشاسپند زده و موضوعات موردعلاقه خود را مطالعه نمایید.

 

 

شاید به این مطالب هم علاقه داشته باشید

مطالب مرتبط